Friday, June 24, 2011

Malaysia Tumpaskan Lebanon [2-1]

Walaupun aku tau dh lewat untuk aku citer pasal ni, tapi aku still nak gak bgtau. Pedulik r, aku masih berasa teruja lagi dengan suasana mlm td. Al-maklumlah, kali pertama menonton bola sepak live depan mata kat Stadium Nasional Bukit Jalil mlm td bersama-sama Amal, Akmal dan Kayif. Memang meriah sgt2... Rugi bagi sapa yg x dtg join kitorang...


Sapa sangka, skuad kendalian Ong Kim Swee berjaya melepasi halangan pada malam td menentang Lebanon. Irfan Fazail berjaya memboloskan gol pihak lawan pada minit ke-7 diikuti oleh jaringan Wan Zack Haikal Wan Nor pada minit ke-40. Separuh masa pertama berhenti dengan keputusan 2-0.

Tapi pada separuh masa kedua, Lebanon menggandakan asakan dan berjaya merapatkan kedudukan mata yang dijaringkan oleh Chadi pada minit ke-63. Ini berikutan Gary Steven yang dibuang padang kerana menerima kad kuning kedua dan memaksa skuad Malaysia bertindak lebih aktif dengan 10 pemain.

Walaubagaimanapun, nyata nasib berpihak kepada kita. Keputusan 2-1 kekal sehingga akhir perlawanan. Sorakan penonton jelas berbaloi dengan nyanyian dan paluan gendang. Tambahan lagi, OKU pun turut melonjak bersama meraikan kemenangan menunjukkan betapa terujanya perasaan beliau menyaksikan perlawanan tersebut.


Apa2 pun, tahniah diucapkan kepada skuad kita kerana berjaya melangkah setapak lagi untuk melayakkan diri ke Sukan Olimpik tahun depan. Semoga, prestasi yang ditunjukkan akan kekal dan bertambah dari semasa ke semasa. Malaysia Boleh...!!! Adios..!!!

p/s: pasni nak tgk malaysia lawan chelsea, liverpool ngan arsenal lak


*jgn lupa komen pasal second trial vlog aku k


JOM JOIN SEGMEN "AKU BEST"


10 comments:

aizamia3 said...

Serius suka bila Malaysia menang.. Alhamdulillah berkat doa semua orang dan usaha gigih semua pemain, akhirnya menang jugak..

Syafie Abdullah said...

tahniah buat pasukan Malaysia aku tak tgk tapi org ckp Gary Steven tak patut kena kad kuning kali yg kedua.

Syafie Abdullah said...

Tahniah Utk pasukan Malaysia,tapi Gary Steven mcm tak patut je kena kad kuning kali kedua.

eddy syrol said...

tahniah MALAYSIA...auwmmmm...

jom terjah..



MAKAN PETANG





SARAPAN YANG BERAT

[k]o{q}i[n] said...

@aizamia3: tau xpe... tp kt staium suasananya lagi best..huhuhu

@syafie: tau xpe.. ref mcm cibai je.. ntah pape ntah... mmg x patut dpt pun 2-2 kad tu sbnrnye...merepek je

muCux said...

2nd half sangat tidak teruja asyik bertahan jew serang nye idak padahal ada peluang clear bola pon tah kemana2 :) kecuali disaat akhir tambahan 3 minit wak2 kecederaan sbb excited nk melompat hihihihi. . .
Tahniah Malaysia going next stage :)

[k]o{q}i[n] said...

@eddy: dh terjah dh...huhuhu

@mucux: kali ni malaysia banyak main high defensive. tu yg x byk attack..

Heziqa Yoo said...

support team harimau malaya,tak kire menang ke kalah..=)

::FAIZ:: said...

Tahniah malaysia

[k]o{q}i[n] said...

@Heziqa: bagus2...

@FF: sama2...erk...?? huhuhu