Wednesday, March 20, 2013

2 Hari Kursus Photoshop

Hampir 2 minggu x menaip nih! Patutlah gatal je jari jemari. Hampir 2 bulan jugak xde istilah cuti untuk aku. Kerja kerja kerja!!! #apepunxbolehlalabu. Semalam dan hari ni adalah waktu aku untuk berkursus. Kursus apa? Kursus Photoshop!
Untuk makluman je k, ni adalah first time aku menggodek photoshop. Jujurnya aku sangatlah buta bab2 editing ni. ZERO! Sila percaya! Walaupun setakat ni, sume header blog aku, aku yang buat sendiri. Jangan tanya mcm mne aku buat, nnti korang sendiri yang xkn percaya ok.

Selama 2 hari ni, aku xtau sangat pe yang pengkursus (eh? Pe eik nama yang bagi kursus kat kita tu?) tu bebelkan. Aku buat ikut nota yg dia bagi je. Yang penting, sume benda aku siap dulu sebab gigih belek sendiri sambil x menghiraukan pembebelan pengkursus tersebut. Wakakaka!

gambar hiasan je, malas nk capture :p
Tapi yang penting, hasilnya tetap sama mcm yg dia nak. Apa2 pun, aku tau la gak dah basic2 photoshop ni walaupun masih bebal ya amat! Xpe, ramai yg cakap, lelama nnti expert la kalo selalu guna. In shaa allah, kalo selalu usaha, kita akan dapat pe yg kita nak kan.

Kalo ikutkan, aku senanya nak belajar pasal illustrator, disebabkan kt ofis aku selalu kena design poster untuk event2 ofis. Tapi xpela, aku rilex je dulu, bak kata orang, 'pelan-pelan kayuh!'. Nanti aku cuba la godek lagi apa yg menariknya photoshop ni, sebab nota dia dh bagi untuk setiap orang. At least ada gak tempat aku nk wat revision nanti... K la, nak sambung belek jadah ni. Dia ada bagi latihan nak kena siapkan. Till next! Adios...!!!


2 comments:

Unknown said...

wah....seronok nya belajar adobe photoshop...
Aku tak pernah amek pape kursus berkaitan komputer...
sebab kalau jurusan sains tak perlu guna komputer sangat

Boleh kongsi tak apa yang menarik dalam adobe photoshop?

[k]o{q}i[n] said...

xperlu guna, bukan bermakna x perlu tau. at least basic pasal komputer ko kne amik tau...