Monday, March 4, 2013

Keluar Dari Hidup Aku!

Nampak mcm aku tengah marahkan?? Hahaha... Xde la marah sangat, cuma agak geram skit ngn perangai segelintir manusia. Langsung x guna akal bila nak bercakap dan membuat keputusan. Aku pun x paham la...

Aku sebenarnya nk bincang pasal isu skang ni yang berlaku di Lahad Datu, Sabah. Mungkin aku xtau sangat keadaan sebenar kt sana, sbb aku bukannya duduk sana. Lagipun media x dibenarkan untuk menunjukkan perkara-perkara yang melampau dan berkemungkinan besar akan mengahru-birukan kebanyakan rakyat di Malaysia terutamanya di Sabah. Aku pun xtau tujuan sebenar pencerobohan di sana.

Apa yang aku tau, aku benci dan menyampah dengan mereka yang taksub dengan politik, sampai segala benda nak dipolitikkan. Jujurnya, aku dah letih dgn semua benda ni. Sebab tu aku malas nak amik tau pasal politik kat Malaysia ni. Merepek! Buat semua benda sebab kepentingan diri sndiri je, bukannya utk kebajikan orang lain.


Aku x tuju kepada mana2 parti, tapi aku tuju dekat individu yang berkaitan je. Aku x kisah ko ni BN ke, PKR ke, DAP ke, PAS ke, ape ke, aku langsung x heran. Skang ni berkenaan dengan nyawa, Hidup dan Mati! Ini pasal kedaulatan dan keamanan negara serta keselamatan rakyat, jangan la jadi bangang sangat. Kalo ikut hati aku, antar je yg banyak sangat cakap tu kt sana. Tengok samada CAKAP diorang tu leh halau ke x penceroboh kat sana atau x.

Aku malas nak komen banyak, ada otak, pikir sendiri. Xpayah la nak dengar sangat cakap bangsat2 yang bukannya pemilik tanah kita ni. Persetankan diorang! Satu je aku nak bagitau kat semua,

I don't care who are you, I don't care which side are you, as long as you politicize about life and dead of others, GET OUT FROM MY SIGHT!!! Bitch!!!
p/s: Islam x mengajar umatnya berpecah belah.

4 comments:

aizamia3 said...

janganlah menuding jari tapi biarlah sama2 membantu selesaikan masalah..
moga tiada lagi kehilangan nyawa dilaporkan..

[k]o{q}i[n] said...

yes, exactly!

Syaiful Izwan said...

lahad datu?
yg aku tahu, diorang perang dengan tentera sulu
Sebab berlaku perang...Entah...penting ke aku kena tahu?

[k]o{q}i[n] said...

kena amik tau sbb ini isu semasa dlm negara. biar kita bijak dgn pengalaman dan pemandangan yg luas, bkn hanya bergurukan buku dan nota.. :)