Monday, February 25, 2013

Ganti Semula

Alhamdulillah, aku masih dikurniakan nafas dan nyawa untuk aku meneruskan hidup di atas muka bumi ni. Lama rasanya x melakarkan nukilan di blog ni. Macam yg sume tau (kalo tau la, kalo xtau klik SINI), aku kehilangan seorang SAHABAT pada awal tahun yang lalu...

Tutup citer tu, walaupun aku masih x dpt lupakannya. Kali ni dtg seorang hamba Allah, satu tempat kerja ngn aku, yg ingin menggantikan tempat arwah. Mmg pada awlnya aku berat nk terima sape2 pun, tmbh2 lagi mse tu belum pun cukup sebulan arwah pergi. Jadi aku tolak dengan cara yg baik dgn harapan dia memahami situasi aku.

Alhamdulillah, dia terima dengan baik. Lama2, aku makin selesa berkongsi cerita dan masalah dgn dia dan aku akhirnya terima dia. Bukan utk ganti tempat arwah, tapi sbg seorang sahabat juga kerana xde spe yg leh ganti tempat arwah. Arwah sgt istimewa bg aku. Xpela, aku cuma harap dia betul2 nk jd sahabat aku.


Tapi tanpa disangka, dia membuat keputusan utk bertukar tmpt kerja dan balik ke kg halaman dia. Hurmm... Lum pun sampai sebulan aku kenal dia, tp dia dh pun nk pergi jauh. Memang aku tau kenapa dia pergi, dan dia terpaksa pergi, tp aku xtau npe hati aku berat utk lepaskan dia. Byk lagi benda yg aku nk kongsi ngn dia, nk buat sama2 ngn dia, nk kenal dia dgn sebaiknya, tapi peluang tu nmpknya sekejap sgt.

Aku tau, dia duduk jauh bkn bermkna dia xde utk selamanya. Tapi ntah la... Mgkin aku lum boleh biasakan diri duk jauh dgn org yang aku paling selesa utk berbicara. Byk ucapan maaf yg dia bagi kt aku disebabkan dia kena balik ke kg halaman, tp xtau kenapa aku rse berat sgt... Aku tau aku lgsung xde hak utk halang dia dri pergi, dan aku x halang pun dia. Cuma.... Hurmmm....


Cuma satu je yg dia bgtau kt aku, "Insyaallah persahabatan kite akan kekal"... Dan aku terima dgn seadanya. Mgkin agak susah utk aku biasakan diri, tp aku terpaksa mencuba, demi kebaikan aku, dia dan persahabatan kami. Apa2 pun, aku cuma harapkan yg persahabatan ni xkn putus smp bila2. Perit memang perit, tp apa yg boleh aku buat.... Adios...!!!

A Quote From A Friend:
Kalau seseorang pergi dari hidup kau, kadang-2 kau tak perlu halang. Sbb kalau dia mmg ada untuk kau, dia akan dtg balik satu hari nanti...

4 comments:

Nazim Nasri said...



ayie pernah terfikir tak yang Allah hantarkan sahabat baru tu sebagai pengubat duka? walaupun sekarang dia dah pindah tempat lain. tapi sekurang-kuragnya perasaan sedih tu dpt diubati. tu tanda Allah sayang. Allah tak pernah tinggalkan hambanya.

Allah hantar seseorang supaya kita dapat belajar sesuatu daripadanya.

bertabahlah :)

[k]o{q}i[n] said...

tq kawan :')

Syaiful Izwan said...

terharunya aku baca post ni..
rasa macam nak nangis tgk relationship korang

[k]o{q}i[n] said...

aku sgt rapat dgn arwah dan sesiapa yg aku selesa untuk bercerita