Wednesday, September 19, 2012

Payahnya Zaman Sekarang Ni...

Hai semua...!!! Aku harap, semua membe2 aku sihat sejahtera selalu... Bagi yang kurang sihat tu, dapatkanlah rawatan dan banyakkanlah berehat. Badan dan minda kita perlukan rehat sekali-sekala. Agar tubuh kita sentiasa cergas dan minda cerdas... X gitu..?? Huhuhu...

Apa yg payahnya skang ni?? Bagi aku, sumenya dah makin payah... Xtau la kalo ada certain2 org yg rasakan bnda ni memudahkan. Tapi jujurnya, bagi aku bnda ni makin menyusahkan. Mcm yg kita dh sedia maklum, kebanyakan urusan skang ni dh mula menggunakan online. Ini menunjukkan zaman skang ni, teknologi sgt memainkan peranan penting utk diri setiap individu...

Tapi, aku xnk ckp pasal tu sbnrnye... Sebenarnya aku nak ckap pasal pinjaman atau bahasa pasarnya loan... Muahaha.. Jujurnya aku belum lagi pernah buat loan, segala jenis loan.. Loan rumah ke, kete ke, peribadi ke, apa2 la. Then, skang ni aku bru nak cuba apply untuk loan rumah.. Siyesly, byk giler prosedurnye... Hahaha... Membe aku yg kje agen hartanah pun ckp skang ni loan terutamanya loan utk rumah memang payah giler dh... Bank Negara dah naikkan syarat2 pinjaman... *gaji naik sikit, syarat naik banyak #aptb

Dari gigih aku nak beli rumah, terus down dah ni moral aku.. Hurmm... Macam mne nak buat eik?? Ada sesapa yang expert x pasal pinjaman ni...?? Leh terangkan kat aku. Siyes, aku blur sungguh... =.=" Nak x nk, aku kena buat jugak la segala macam bnda tu sbb nak beli rumah. Fenin.. Fenin... Adios...!!!



No comments: