Tuesday, April 24, 2012

Kenapa Suka Sibuk?

Haloo... Manyak bizi la sikalang. Manyak kilija, manyak hal mau setel. Sampai mau spend masa untuk dili sendili pun payah woo... Haiya... Apa mau buat, sudah kilija ma... Err... Tetibe badi apek tua dtg lak... X saspek tol la... Aishh...


Gmbar di atas bukanlah rupa si empunya blog masa tua k... Hanya gambar hiasan semata-mata. Ok, back to reality. Senanya, aku ade la skit x berpuas hati ngn si polan tu dan beberapa polan yg lain yg parlu dirahsiakan identiti mereka atas keselamatan asasi seorang manusia. Kalo ikut hati, nk je kasitau sume org sapa mereka tu, tp mls la. Bak kata org2 tua, "ikut rasa hati, binasa..."

aku dpt ko org tua, aku nk wat mcm ni...

Aku bukan apa, diorang ni suka sgt sibuk hal org lain. Kalo dh keja ko kena wat tu, wat je la. Xyah nk serabutkan pale otak tu nk pikir pasal keja org lain. Ni sume pasal kes nk ampu la ni. Kalo dh dasar otak tu otak kipas, smpi ke tua la mcm tu je. Xleh nk berubah nye kalo org mcm ni. Yg aku citer ni, bukan org2 muda lagi bergetah eik, tp tua bangka lagi kerepot... Sbb tu aku bubuh gmbr apek tua tu. Apek tu lagi suci muka dia dri org yg aku mksudkan ni... Huh... Nyampah!!!

Dah2 la tu wat keja2 terkutuk lagi hina mcm tu. Kalo ko kipas pun, bukan dpt ape. Igt ko leh naik jd personal assistant atau penasihat teragung PM ke? Xde mknenye.... Sapa la nk PA tua kerepot mcm ko tu. Aishh... Ni yg mls nk marah2 ni, maki hamun dgn lancar je kuar dari suduk benak hati dan akal fikiran aku ni. Asalnye bnda ni xde kena mengena ngn aku pun, tp memandangkan skang ni dipanjangkan dan digembar-gemburkan, jd besar dan melibatkan aku yg xde kena mengena ni. Ishh... Pantang betul la aku ngn org mcm ni.

geram tp masih mengekalkan kecomelan aku... eh?

Senanya benda ni kecik je. Dia wat keja dia, aku wat keja aku. X payah nk sibuk2. Kalo ada pape, aku yg kena maki ngn bos, bukan dia. Tapi x pe, aku tunggu je. Kalo bos dtg sembur aku, aku sembur dia berganda2... Aku x pedulik ko tu tua ke, hape ke. Tunggu je eik. Kalo rse2 nk rasa mcm mne telinga tu leh tanggal ngn sendirinya dari tempat yg sepatutnya, cuba la kasi aku panas...!!! Kita tgk sape yg kena tunduk ngan sape.... Dah, aku xnk kasi pjg2... Kang kuar lak perkataan yg x sepatutnya... Huhuhuhu... Yg penting kita mesti.... ENJOY...!!! Adios...!!!


4 comments:

MEGAT ISKANDAR ZULKARNAIN said...

si abang kacak....mrah nampak...ilex r dder....lepak isap okok tang luu.....haha

Razil Tahir said...

sabar jer la...
aku pun bru kena...
Kena cakap belakang2 pastu sebarkan kat smeua orang...
Rasa nak buat cam kucing atas nie jer..
tp gua dah ajak settle dorng lari..
GI mampus lah kan? hohohoho

papepun, you're cool, bro.. and you know it.. :)

NuReLLe said...

oit...marah ke..sabar..sabar...

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

hahaha..mengaku je laaa yg gambar atas tu ko..

*rlax bro...tu laa nme nye org...mmg ade sifat sume tu..