Saturday, April 28, 2012

Kenapa Suka Susahkan Orang?

Letih... Bosan... Mentaliti yg sgt rendah. Tu je yg aku boleh ckp. Merepek dan menyusahkan. Dah xde bnda lain ke nk wat? Famili kt rumah mcm mne? Kenapa perlu wat bnda2 yg ridiculous mcm ni? Nak kata x sekolah, mcm yg join sume yg berpelajaran punya org... Tapi kenapa suka susahkan org lain?? Kenapa...???


Aku rse korang mesti tau la apa yg aku mksudkan ni. Aku xnk sentuh apa2 pasal tuntutan la kejadahnye sume tu. Yang aku benci kt sini, nape org KL kena tanggung kesusahan yg dibuat oleh org lain? Aku berani bersuara ni sbb aku org KL. Antara org yg kena tanggung akibatnya. Yg aku x pahamnye, kenapa KL?????? Seriously I thinks this is fucking shit thing... Nonsense...!!!

SEJAM aku lmbt ke ofis sbb jem teruk. Bukan nk masuk KL, tp nk kuar KL... Tau x..??? SEJAM!!!! Sapa nk jawab ngn bos aku? Korang yg duduk bodoh kt dataran tu nk jawabkan?? Xdenye... Aku yg kena mengadap... Tahun lepas korang dh wat serabut KL, tahun ni nk wat lagi?? Kalo ikut hati aku, nk je aku mencarut kt sini... Aku try tahan lagi ni...

poster bersih 3.0
Korang nk salahkan DBKL ngn PDRM sbb tutup jalan...?? Eh, halo...!!! Korang tu dtg rumah org, dh org x bg masuk, yg nk masuk gak nape?? X ke biadap namanye tu... DBKL dh bg option tempat, korang xnk.. BAGI tau, bukan kena bayar sesen pun... Tapi korang degil gak, ikut sgt kepala bangang korang tu. DBKL x bg masuk, dh la... KL tu tempat jagaan diorang... Dan kt KL ni, xde istilah cuti... Tiap2 hari mesti ada yg pegi keje... Tapi sebab benda bodoh yg korang wat ni, sume org KL susah.... Ngan aku2 sekali kena bhai...

Kalo betul korang nk tentang sangat kerajaan, pegila wat kt Putrajaya sana. Nape xnk buat??? Putrajaya tu tempat pentadbiran kerajaan Malaysia. Segala kementerian ade kt sana. Ngan PM skali ada. G la kt sna... Tp korang xde hotak, gediks nk wat kt dataran gak. Ishh... Panas betul hati aku...

baik ikut aku join ni lagi bagus
Aku ni dh la xsuka sembang pasal politik. Tapi pasal politik gak la yg membuatkan aku susah... Tolong la bukak sikit kepala hotak korang yg sempit tu. Xpayah la terikut sgt ngn budaya2 luar yg merepek tu.. Reformasi sana sini... Wat serabut kt tempat org lain. Nape x wat kt Kedah ke, Sarawak ke, Johor ke..?? Nape KL...??? Adoyai... Xperlu kot duduk buang masa kt dataran tu. Katanya nk membantah itu ini... Dah la aritu kes pasal PTPTN, ni ngn benda bangang lain lak... Merepek sume tu...

Dah la, kompem ramai yg panas la ngn aku kali ni. Tapi aku pedulik hape.... Kalo korang manusia, tolong pikir cara manusia. Bukan cara tapir, siamang atau memerang... Pikir pasal org lain... Dtg tempat org, wat kelam kabut mcm ni. Kalo nk wat, wat kt tempat sendiri.. P cari dataran kt setiap negeri, wat kt situ. Org kedah, wat kt mana2 dataran kt kedah, org terengganu, wat kt mana2 dataran kt terengganu.. Mcm tu la gak yg lain... Xpayah nk sibuk2 wat kt tempat org lain.. Kalo mcm tu, korang duduk la smpi korang terberanak pun xpe... Xde yg nk marah... Adios...!!!




5 comments:

hawiz said...

sabar3..=)

Rien Rose said...

dorang mmg menyusahkan! hmm.. rin stuju..

hafiz hafizol said...

Kat terengganu, wat kat Dataran Shahbandar.. okbai.. haha

Woofer Storm said...

orang bodoh tak kan pernah mengaku dia bodoh bro..

#wa suka entry lu..terbaik dari ladang..hidup jangan menyusahkan orang,buat malu je^^

Ahmad Fauzi Aryaan (A.F.A) said...

takot kot org tua meroyan mengamuk ni haa...