Wednesday, February 15, 2012

Aku Tak Sombong La...

Hai sume... Moga sihat2 belaka... Sudah beberapa hari aku x hapdet blog ni. Asyik dok up entri2 lama je. Saje je... Mood nak menaip lum ada memandangkan ada skit masalah kat tempat keja. Huh... Mls aku nk ingat lagi pasal benda tu... Menyampah....

Adehh... Aku pun xtau npe ramai yg ckp aku sombong. Betul ke...?? Ntah la... Tapi sume yg ckp tu adalah org2 yg bru kenal aku. Tu pun diorang ckp, masa nk tegur tu takut je tgk muke. Mcm sombong dan berlagak... Aishh...!!! Ade ke patut. Kecik hati aku yg kiut ni... Hurmmm...

Tp bile dh kenal, diorang ckp ok je. Xde la sombong pun. Asyik membebel je mulut, mcm xreti nk tutup. Asyik bercakap je... Malu i tau u ckp mcm tu... Hikhikhik... Baru ko tau aku ni senanye ramah lagi mesra. Mesra...!!! *pjm tagline Bob AF* Memang aku akui la, aku ni susah skit kalo nk senyum menonong je... Tambah2 lagi ngn org yg aku x kenal. Sebab aku tau senyuman aku x manis langsung. Lagi pahit dan kelat ditambah dgn perisa tawar... Isk isk isk... :'(

Xkan aku kena wat mcm ni kot? :(
Tapi, kalo org senyum, aku akan senyum balik. Aku bukan apa, kang org kata aku gile talak lak kalo asyik senyum je. Walaupun org ckp muka aku nmpak sombong dan berlagak, tapi ramai gak yg tegur taik lalat chumel aku kt bawah bibir belah kiri ni.. Auww... malu lagi i... *blushing* Tapi, pedulik la org nk ckp ape pun pasal aku. Aku mls nk amik port sgt. Nak tau aku mcm mne, meh kenal aku dulu. Xmo wat tuduhan melulu eik. X baik tau... Tuhan marah kita berprasangka buruk ngn org lain. Huhuuhu...


Sedih tu, ada la gak. Tapi nk wat mcm mne. Masing2 ada pendapat sendiri dan cara menilai org lain. Bg aku, tu perkara biasa. Sume org penah wat, termasuk la aku, Mak Jemah, Tipah, Senah dan sume org... Tapi kalo leh, pikir la yg baik2 je pasal org lain, melainkan kita nmpk sndiri perkara buruk yg dilakukan oleh org tu. Ok sume, xmo noti2 k.... Adios...!!!


3 comments:

Fendy said...

org sombong biasanya jenis yg buruk perangai....biasa la mulut manusia

Sunah Sakura said...

eh eh sama la kita... :p

Miz Waniey said...

ramai cakap aku sombong pasal aku x senyum bile dorang senyum kt aku...
tp bukan salah aku pon, dh tau aku rabun, jgn senyum jauh2....haha