Monday, July 11, 2011

Kongsi Berita 3

Lelaki Saman Tunang Curang


X habis2 pasal saman. Semakin hari makin banyak kes2 mcm ni. Kali ni seorang juruteknik sebuah kilang di Bangi, Nik Mustafa Nik Daud, 30, telah menfailkan saman malu terhadap Azlina Mohamed, 27, sebanyak RM320,000. Saman itu telah difailkan di Pejabat Pendaftar Mahkamah Tinggi Kota Bahru, Kelantan.

Mereka yang berasal dari daerah yang sama, Tanah Merah, telah mengikat tali pertunangan pada 1 Mei 2011 atas dasar cinta sehinggalah Azlina tiba2 mengambil keputusan untuk memutuskan pertunangan seminggu sebelum majlis perkahwinan mereka. Sebenarnya, saman yang difailkan lebih merujuk kepada ganti rugi modal persiapan perkahwinan yang telah dikeluarkan, bukannya malu sebab malunya seseorang itu tidak boleh diganti kerana ianya berkaitan maruah seseorang.


 **********

Peniaga Mahu Saman Ambiga, Dakwa Rugi RM100 Juta


Lagi pasal saman. Kali ni antara peniaga kecil di sekitar ibu kota, KL, dengan penganjur perhimpunan haram pada hari Sabtu hari tu, Ambiga. "Satu surat peringatan berhubung saman tersebut akan dihantar kepada Ambiga pada minggu ini," kata Mohd Ridzuan Abdullah, presiden IKHLAS. Justeru, IKHLAS meminta para peniaga yang terlibat supaya membuat laporan polis dan menyerahkan salinan laporan tersebut kepada pihaknya untuk tujuan saman.

**********

 Safee Tidak Beraksi lawan Arsenal


Safee, 27, terpaksa melupakan hasrat beliau untuk beraksi bersama-sama skuad kebangsaan menentang Arsenal kerana masih belum pulih sepenuhnya daripada kecederaan Hamstring tendon di bahagian belakang lutut yang dialaminya semasa perlawanan menentang Taiwan pada 29 Jun lalu. Namun begitu, beliau lebih fokus kepada perlawanan menentang Singapura pada pusingan ke2 Kelayakan Piala Dunia 2014 pada 23 & 28 Julai ini.


"Buat masa ini, saya baru pulih 70% dan memang kemungkinan besar tidak dapat beraksi untuk perlawanan menentang Arsenal Rabu ini. Memang rasa kecewa tidak dapat berdepan pemain2 Arsenal, tetapi perlawanan lebih penting bagi skuad kebangsaan ialah bertemu Singapura." Skuad kebangsaan akan diketuai oleh Norshahrul Idlan Talaha dan Abdul Hadi Yahaya semasa menentang Arsenal.

p/s: saman-menyaman mcm dh jadi trend lak skang ni. btw, good luck untuk skuad kebangsaan dalam setiap perlawanan yang akan datang

**********

jom ramai tolong like gambar aku. just klik ke kt link bawah ni..
https://www.facebook.com/photo​.php?fbid=239989886030747&set=​a.239024446127291.75996.148617​211834682&type=1

2 comments:

Unknown said...

1st time dgt lelaki saman kat tunagn dia..klu wajar y not kne saman tu..

BRO_MONDAY said...

koqin : macam² hal lah dalam dunia ni..tapi patut ke si lelaki tersebut mamfailkan saman? bagi ai, ianya memam patut....('',)