Monday, June 13, 2011

Tak Pernah Puas - Pelik Tapi Benar

Biasa la, karma manusia. Tak pernah puas dengan apa yang dimiliki. Itulah yang dinamakan NAFSU. Kenapa manusia bersikap demikian..?? Entahlah, mungkin ianya salah satu dripada ujian hidup dri Allah untuk hamba2-Nya. Kita sebagai hamba-Nya, hendaklah sentiasa berpegang kepada ajaran-Nya...



Kenapa tiba2 aku terdetik untuk mempersoalkan perkara ni..?? Hahahaha... Sebenarnya aku merujuk kepada diri aku sendiri, dan aku juga yakin, pasti ada antara korang sume yang sama ngan aku. Tapi kan, pe benda yang aku x puas ni..?? Sebenarnya, aku nak bgtau yang aku x penah lagi puas untuk ber-blogging ni. Walaupun kadang2 xde idea, tapi still nak update gak entri agar blog ni x terabai.

Aku pun xtau mcm mne nak terangkan perasaan aku bila main blog ni. Hanya blogger je tau mcm mne. Sapa2 yang lum ada blog, leh r cuba. Then, baru korang tau mcm mne bestnya ber-blogging ni. Disamping menambah kenalan, kita juga leh share anything dlm keadaan yang pjg lebar, ada outdoor xtvt, leh tmbh duit poket dan mcm2 lagi. Korang jgn igt, blogger2 ni hanya tau duduk depan pc atau laptop dan update entri je tau. Kitorang gak ada xtvt luar bersama-sama blogger2 lain. Dan yang terbaru ni, mini gath di TS dan ramai gak yang dtg. "Out of expectation" - organiser.

Sebenarnya, komuniti blogger sgt kuat. Kalo korang perasan la, kdg2 nmpk ada one group tu jln ramai2 kt mne2 smbil usung kamera, tripod, dan laptop, biasanya tu adalah blogger. *tp aku penah nmpk ada blogger tu bwk pc, perghh, style sungguh... Diorang ngah ada xtvt la tu, dan akan lepak ramai2, kenal2, cari bahan dan update entri. Tu fenomena biasa dalam dunia blog. Even kalo x hang out ramai2 pun, kitorang masih berhubung [via sms], [via call], [via fesbuk], dan mcm2 via lagi la... Huhuhu...

Kalo korang x percaya, korang leh la g tanye mne2 blogger pasal hal ni. Xkan korang langsung xde membe2 yang main blog ni kan.. Mesti ada punye la.. Apa2pun, aku nak gak cuba tarik sapa2 lagi yang belum cuba ber-blogging untuk cuba main blog ni. Aku gerenti, korang mesti addicted punye. Agak2 yang ada pakej lengkap tu, dari segi rupa, stail + bakat menyanyi atau mengacara, korang leh r join geng2 #retiss..  Mesti gempak punya la.. Kepada blogger lak, selamat ber-blogging.. Jaga penulisan, jgn smpi menyentuh isu2 sensitif berkenaan kaum, agama, atau negara. Blogging is about sharing passion, thought and opinion, not damaging own race, religion and nation... Adios..!!!

3 comments:

::FAIZ:: said...

u rite

Heziqa Yoo said...

hah!no kaw aku takde..#oke!out of topic!haha saje nak bg kaw pening,ayie!^_^

~Kirin Selama Perak~ said...

kadang2 sampai nak melepak pon rasa MESTI kena ada seorang kawan blogger pon jadi la..itulah hakikat seorang blogger..:)

p/s:yang bawa pc tu,aku tau siapa!!wakakaka