Wednesday, May 11, 2011

Tips Memilih Beg

Entri sebelum ni, aku ada menceritakan berkenaan lelaki & beg. Klik sini untuk tau lebih lanjut. Tapi ada yang meminta supaya aku menceritakan lebih lanjut berkenaan tips2 untuk memilih beg. Ok, kali ini aku cuba untuk tunaikan permintaan mereka la.


Sebenarnya, banyak aspek yang perlu kita ambil kira dalam memilih aksesori tidak kira beg atau apa saja. Pemilihan gaya beg yang bersesuaian dengan penampilan kita sangatlah perlu dititik beratkan. Bagi mereka yang dari golongan profesional atau eksekutif, pemilihan design yang ringkas seperti di atas adalah sangat bersesuaian. Kalo nak diceritakan, banyak yang perlu dihuraikan.

Semuanya terletak atas individu itu sendiri. Korang kene pandai untuk memadankan beg yang dimiliki, dengan gaya korang pada masa tu. Pemilihan warna, situasi atau keadaan majlis, dan gaya pemakaian kita pada masa tu, perlu diselaraskan. Penggunaan warna yang tidak terlalu serabut, dan seelok-eloknya tidak melebihi 3 warna dalam setiap kali penggayaan kita.


Lelaki masa kini, perlu lebih peka dengan perkembangan fesyen dan keadaan sekeliling. Berjenama belum tentu bergaya sekiranya kita sendiri tidak tau untuk memadankan antara satu sama lain. Sekiranya tidak jelas dengan apa yang aku bgatu ni, carilah sesiapa yang lebih arif tentang fesyen. Lambakan majalah berkenaan lelaki dan fesyen juga sudah membanjiri kedai2 buku di negara ini. Korang juga boleh berjumpa dengan aku kalo nak penerangan dengan lebih lanjut. Apa yang ceritakan kt sini, adalah pandangan aku sendiri. Sekiranya ada yang tidak atau kurang bersetuju, itu adalah pandangan setiap individu. Kita sama2 lah membantu antara satu dengan yang lain sekiranya ada sebarang permasalahan. Adios..!!!

8 comments:

man yusoef said...

nice info..tapi aku ada pandang typical klu lelaki bawak beg mcm ni, which kena pegang mcm hand beg pompuan...wakaka..ok aku sgt noob

org panggil tote beg kan beg mcm ni??

[k]o{q}i[n] said...

yup...tote bag.

kalo ko pndg tipikal kalo laki bwk beg mcm ni, mknenye ko xsuka atau x ready lgi nak guna. sume tu terpulang dgn gaya dan pndgn individu tu sndri..

::FAIZ:: said...

i like 1st picture, sbb kasut tu. hehe

Maira Quee said...

wah..nice info...mesti orangnye segak bergaya kan??huhuhu..pertama kali terjah cnie..

jemput ke blog maira ye..
http://ctqueen.blogspot.com/2011/04/segmen-blog-review-by-pandai-ke-aq.html

[k]o{q}i[n] said...

faiz; sama la, aku pun suka pix tu..huhu

maira; bergaya..?? huhu..ntah la, tu ne tanye mereka yg penah jmp. biasa je rasenye..

Daddylicious said...

bukan senang bergaya dgn beg ,kalau kita lelaki...

darkbatman said...

fesyen y ne ak lg ske dr y smlm. nampak lg stylo bro.

[k]o{q}i[n] said...

bigdaddyz; x ssh sbnrnye kalo pndai match kan...

darkbatman; huhu...msti abg aie style kan...