Saturday, May 14, 2011

Senda gurau



*********
Orang terlalu ramai dalam bas mini. Naiklah seorang wanita muda yang sedang mengandung. Lalu dengan sopan dia berkata kepada seorang lelaki yang sedang duduk di sebuah kerusi. “Encik, bolehkan bagi saya d uduk? Saya berdiri tak apa, tetapi budak di dalam ni..”. Lelaki tu pun memberikan tempat duduknya kepada wanita tersebut.

Kemudian lelaki itu pun mengeluar rokok lalu menghisap rokok, lalu wanita itu berkata, “Encik, boleh ke encik berhenti merokok. Saya tak apa, tapi budak di dalam ni..”. Lelaki itu pun dgn tersipu2 membuang putung rokok tersebut.

Tetapi di dalam hati membara, geram betul pada wanita itu. Dah lah aku terpaksa beri tempat duduk aku, ni dia boleh tegur aku yang sedang merokok.

Macammanaaku nak pekena dia pula? Tiba2 angin bertiup, dan terselaklah kain wanita itu, dan nampaklah pangkal pahanya yang putih melepak, maka dgn spotan lelaki itu berkata “Cik puan, boleh tak cik puan tutup kain cik puan. Saya tak apa, tetapi budak di dalam ni tak boleh...Ooppsss...

**********
suatu hari di penjara

seorg warden sdg mnngkn seorg pnjnayah yg ak dhukum smpai mati sbntar lg
ikuti perbualan mreka

warden :- saba cik..mike mti kne kjutan elektrik..kjap jer tu..ps2 mati la mike

pnjnayah :- baek la..sye tgh saba lah nie
ttbe ade seorg pnjnayah yg sdg dhukum smpai mati mnggnakan kjutan elektrik..
mnjrit pnjg ! si pjnayah yg sdg brbual dgn warden td brse tkut
warden :- mike tggu sini jap..awok nk g tgok dlu ape ke jd nye
pnjnayah :- baek2
10 mnit kmudian..warden dtg blek
pnjnayah :- ape yg brlaku cik ?
warden :- elektrik x de jd deme trpkse gne kn LILIN ..
pnjnayah:- wtf !

dipetik drpd; lawakjenaka.com

 

3 comments:

shat said...

haha. sabar je la pakai lilin sampai besok pon xmati2 lagi.

[k]o{q}i[n] said...

ahakzz...tau xpe.. sje je nk seksa mcm tu..

Syafiq Rosli said...

haha..