Saturday, March 5, 2011

seminggu sudah

Dah lebih seminggu blog aku ni x berusik. Aku bukan ape, minggu ni agk sibuk. Macam2 program kne handle oleh jabatan aku. Mcm mlm td, aku ade show untuk majlis Anugerah Perkhidmatan Cemerlang MPSJ untuk tahun 2010. Balik dh kul 12 mlm, pagi ni kne kje lagi sampai 10 mlm.. Hmm.. Tapi bukan tu yang aku nak stori.

Aku sebenarnya banyak benda nk kongsi ngan korang, tetapi disebabkan kekangan masa menyebabkan aku x sempat untuk update post aku. Nasib baik arini aku duk ofis je wat OT, tu yang jenguk ke blog ni. Aku xtau nk start citer yg mne satu ni. Hmm..aku sebenarnya x puas hati ni.. Tapi pe yang aku x puas hati..?? Ngan sape..??

Aku x puas hati ni, bukan ngan sape, tapi aku x phm nape kt jalan aku pergi dan balik kje asyik jammed je. Ok, kalo pikir logik akal, jalannya lurus je, line dh banyak, tapi nape jammed gak..?? Ni yang aku nk kongsi ni. Sume ni adalah ape yang dari kotak pemikiran aku k..(xde kne mengena dengan yang hidup atau yang mati).

Sebelum tu, aku nk la bgtau kt jln mne sebenarnya yang aku ckp ni.. Ha...kalo korang nak tau, aku ngah citerkan pasal Lebuhraya Persekutuan a.k.a. Federal Highway. Sape2 yang guna highway ni tau la mcm mne sesaknya jalan ni time pergi dan balik kje. Korang x rasa pelik ke nape leh sesak smpi begitu teruk skali..?? Bagi aku la, ni sume pasal mentaliti pengguna highway tu sebenarnya yg wat jalan tu jd sesak mcm tu. Nape aku ckp mcm tu..?? Aku sbnrnye x berapa minat dengan cara pemandu2 di Malaysia ni, kebanyakannye sangat berlagak atas jalan. Lebih2 lagi yang pakai kete mewah. Bukan semua, tapi kebanyakannya..



 banjir pulak

 ngan kete rosak lagi





 tgk r sendiri betapa jammed nye federal highway ni
Aku bukan pe, kalo diorang ni sume drive kete tu betul2 ikut peraturan, aku x rasa jalan akan jammed teruk mcm tu. Jalan still akan sesak, tapi xde la sampai teruk sangat, kete x bergerak2.. Tensen tau.. Then, diorang cukup suka guna emergency line tu, tu pun salah satu penyebab gak. 3 line leh jadi smpai 5 line, pastu yang dari line kiri skali nak ke kanan skali.. Mcm tu gak la yang sebaliknya. Mane x jammed.

Aku xtau la korang setuju ke x ngan ape yang aku pikirkan ni. Itu terpulang kepada individu. Maaf andai ada yang terasa. Bukan maksud aku menyakiti hati sesapa pun, cuma ingin menzahirkan rasa ketidak puas hatian aku je. Aku menulis berdasarkan pemerhatian dan pengalaman. Apa2 pun, korang pikir2kanlah sendiri. Adios..!!


No comments: