Tuesday, November 9, 2010

one more time

Hmm... Lagi sekali aku berasa 'panas' hati. Mlm td aku wat OT, mcm biasa la, masuk kul 5.30ptg smp kul 10mlm.
Masuk2, terus on PC, hasratnya nk online la. Tapi, agak c****a sbb xleh online. Panas je hati aku. Cuba korang bgtau aku, pe yg leh aku wat kalo xde internet? Dah la sorang2, customer pun bukannya ramai sgt pun.. Mcm haram je.
Teruklah pengurusan diorang ni skang, internet diorang on time ofis hour je. Habis tu, kitorang yg OT ni nk suh watpe je..


Mengeraskan diri kt ofis?? Ntah pape ntah.
Xde alasan sebenarnye kenapa dia nk off internet. Nk kata staff dia slalu main FB atau youtube.. So what?? Sedangkan kerajaan Malaysia pun skang ni guna FB untuk memudahkan kerja staff dan menyenangkan rakyat untuk berinteraksi ngn diorang.
Pelik tol la aku. Mcm la dia off internet tu staff dia nk wat kje? Makin rajin?
Xde maknenye... Bukannya kitorang ni langsung xwat kje. Kalo seharian ngadap kje pun, gile la nnti kitorang.


Time ofis dia dh blok FB, Youtube dan yang seangkatan.. Hbis time ofis, terus off internet. Ishh...ntah ape la yg ade dlm pale otak diorang tu..
Cuba la bgi staff wat kje ngn harmoni dan rileks.
So, kepada org2 'atas', kalo nk wat keputusan tu, pikir2 la baik buruknya. Bnda yang remeh2 dan menjejaskan kje staff tu, xpyh la nk laksanakan. Wat staff makin malas wat kje je ade la. Asyik kuar ofis, ngular n tdo. Sbb bosan..
Adios..!!

No comments: