Tuesday, November 9, 2010

Are You A Bathroom Singer?


Hm..Asalnye aku pun x paham mksudnye.. Ingatkn betul2 dia mksudkn ayat tu. Rupenye lain..Huhu.. Terkena aku..
Tu adalah tajuk artikel yang aku ambil dari Glam Lelaki magazine. Ianya membincangkan tentang usaha membina kerjaya dalam hidup kita, samada untuk menurut minat sendiri atau kehendak dan harapan ibu bapa.
Kalo korang mcm mne? Nk ikut gerak hati atau cakap org lain?
Kalo aku, aku amik kira dua2.. Dan aku akan ikut mana yang aku rasa akan bagi aku lebih kebaikan untuk diri aku.

Let's say kalo korang ikut ckp org, x kisah la sape2 pun termasuklah ibu bapa kita, kalo korang leh minat bnda tu, it's ok.
Tapi kalo korang sndri x yakin kalo korang leh wat ke x, better not. Just have a slow talk with those people, n give the reasonable reason, y u don't wanna do this, do that. Sometimes, doing things without passion n interest, will not get the result that we actually want.

Dalam magazine ni, ia ada menemu bual beberapa org selebriti berkenaan perkara yang dibincangkan. Antaanya ialah;
Qi,
Fahrin,
Fazley,
Azhar Sulaiman,
dan beberapa lagi orang yang dianggap berjaya dalam hidup mereka. Kebanyakan dari mereka mengikut kemahuan dan minat sendiri berbanding mengikut cakap dan telunjuk orang lain.
Tul tu, aku sangat setuju. Sebab bagi aku, kita yang akan melalui seluruh perjalanan hidup kita.. Bangun naiknye kita, kita sndri yang akan laluinya.


So, before do the things, think carefully n most important, think for the long term. Put our self at the first place. Segala usaha, insyaallah Tuhan akan sentiasa menolong kita. Kalo niat kita betul, just go on with it. Trust urself, n show to the people that whatever u choose, is the right decision. Chayok2..!!
Adios..

No comments: