Saturday, November 21, 2009

gam-Punk!!


Ahakz..tajuk macam ape je.. sebenarnye aku ngah tension.. tadi tempat aku keje ada CER. CER tu adalah penilaian terhadap tempat kerja aku meliputi semua aspek.. dilakukan oleh orang yang dipilih oleh HQ untuk melakukan penilaian tersebut.. Bukannye aku sakit hati ngan orang tu, tapi ngan segelintir staf yang poyo cambest je.. Aku tau la aku ni bukannye budak lama dan hebat mane pun dalam wat keje, tpi jangan la nak over.. Kang dapat point rendah, baru tau..

Tadi masa CER, manager yang bertugas adalah Miss Shasha. Semua staf terkejut dengan kehadiran orang yg wat CER tu. Mana tak nye, dah la dtg hari sabtu..sabtu adalah time yang sangat bz bagi outlet aku..Ish..tak saspek langsung. Hm..tapi nk wat macam maner, dh dia dtg, terpaksa lah wat sume keje mengikut prosedur yang sepatutnya.. Dah la bz, produk lak jem.. Sume stress time org tu dtg.. kalo iye pun, dtg la time hari biasa..kurang la sikit beban org lain.. berapa banyak produk yang kene discard tdi.. Membazir tul..

Tapi alhamdulillah..sumenye dah setel walaupun xdpt point yang tinggi, tapi memuaskan hati semua manager dan staf sebab tak breakdown. Tpi kalo nak dibandingkan dengan point sebelum ni iaitu 39%, kali ni jauh lebih baik iaitu 67%. Aku diberi tau oleh manager yang markah lulus 66%. Kire bagus la tu..untuk wat keje dengan prosedur yang betul, ditambah lagi ngan turnover customers yang tinggi, memang cukup bagus la tu.. lebih2 lagi, ngan staf yang tak cukup.. Manager sepatutnye berbangga dengan pencapaian tersebut..chewah..!!

Department aku tadi dh macam pasar malam, punye la ramai..manager sume tumpu kat department aku..sebab kebiasaannya department aku yang menyumbang peratusan tertinggi untuk point. So..kalo department aku hancur, alamat memang tak merasa la markah lulus apatah lagi nak dapat markah yang tinggi.

Kepada sume staff dan manager KFC Mid Valley, aku memohon maaf kerana menyebabkan penolakan point sebanyak 2% akibat kecuaian aku.. Tapi tak tau la kalo aku ade wat point hilang lagi selain 2% tu..sebab yang ketara memang salah aku hanyalah yang itu.. Aku minta maaf sangat2.. Insyaallah next time, benda ni takkan jadi lagi eik..

Ape2 pun, aku gembira sangat dapat tulis post ni setelah sekian lama tak update blog akibat beberapa faktor yang tak dapat dielakkan.. Harap2, korang dapat sentiasa mengikuti blog aku dari semasa ke semasa.. Aku akan berusaha untuk sentiasa mengupdate blog aku yang tak seberapa ni.. Adios..!!

No comments: