Friday, October 23, 2009

Dungun - 22 Oktober 09

Akhirnya sampai gak aku kt dungun ni.. Hmm...perjalanan selama lebih kurang 6 jam amat meletihkan bdn ku disamping melonggarkan lututku ni.. Dengan berbekalkan tiket bas bernilai rm33, menaiki bas Maraliner dari Hentian Putra, KL, akhirnya aku smpi ngan selamat sejahtera di dungun..ahakzz.. Aku duduk kt couple seats, tp hanya aku seorang. Heaven.. Tapi kalo tak silap aku, hanya ada 7 makhluk yang bergelar insan sahaja yang ade di dalam bas tersebut termasuk si pemandu bas atau lebih dikenali sebagai drebar bas..

Pada jam lebih kurang kul 7ptg, tibalah aku sebagai penyeri kepada penduduk di dungun ini. Aku menunggu untuk diambil (bukan diculik) oleh membe aku yang hanya mahu dikenali sebagai fuad, dan terus menuju ke pasar yang kebetulan bukak setelah mendapat tahu aku nk blik dungun..Ahakzz.. Memang elok benar la, sebab aku nk cari stokin kerana terlupa nk bwk disebabkan terlampau byk yg perlu aku fikirkn..

Apabila aku dh dpt apa yg dihajati kt pasar, aku ngan membe aku terus menuju ke Pizza Hut untuk mengalas perut yang telah lama mengadakan konsert haram, meminta untuk mknan disumbat sebab perut aku ckp dia xdiner lagi.. Melayang duit aku..ngengada tol la perut ni.. Aku mkn ngan penuh nikmat tanpa mengira masa depan dan menghabiskan beberapa potong pizza pepperoni..

Setelah puas, aku ngan membe aku terus meneruskan perjalanan yang sekian lama tertangguh akibat mengisi perut. Kami terus menuju ke rumah sewa dak klas aku tanpa rasa bersalah atau ragu2.. Hm..ni pun aku ada feel nk post apabila aku dh siap mndi.. tp skang ni aku dh rasa ngantuk sebab melalui perbagai pit stop untuk smpai ke umah ni.. Arghh..k la, nk rest cukup2.. Tangan n jari pun dh letih menaip. So, c u in the next post..adios..

No comments: