Thursday, December 19, 2013

Aku Sangat Mengecewakan

Ya! Memang aku mengecewakan. Janji memacam, tapi x mampu nak tunaikan. Apa lagi yang aku nak sebenarnya. Dah dikurniakan seorang yang cuba untuk membantu aku, tapi aku siakan. Teruknya perangai aku!
 
Itulah keluhan hati seorang yang bergelar Aku! Hahahha... Bebajet penulis novel katanya. Puikk... Xde la, sebenarnya memang cenggitu la aku rasa sebenarnya. Sejak pemergian arwah sahabat aku, aku jadi x tentu hala dah. Macam orang mereng.
 
Sejak beberapa bulan lalu, aku dah ditemukan oleh Allah seorang hamba-Nya yang aku sangat2 rasa selesa untuk berkongsi memacam. Jujur aku katakan, dia sangat2 baik dan penyabar. Kelakar jugak la... Menggantikan tempat arwah? Entahla... Arwah tetap arwah, takkan ada pengganti.
 
Semalam hamba Allah tersebut tetiba melahirkan rasa kecewa dia dengan aku. Hurmm... Dia kata aku kata nak berubah kepada yang lebih baik, tapi kenapa masih buat perangai lama. Jadi malam tadi kami agak bertegang lidah jugak la. Saling berbahas antara satu sama lain. Aku pun xtau nape malam tadi mood aku agak kurang baik. Kalo mood aku baik, aku xkan menjawab pun. Ni aku balas balik semua benda yang dia lempar kat aku.
 
 
Akhirnya aku menghentikan perbualan. Pastu masing2 senyap. Pagi tadi pas solat Subuh, aku terdetik nak text dia dan memohon maaf. Aku mengaku yang aku salah dan aku masih perlukan dia untuk bimbing aku. Dulu kalo ikutkan, solat aku pun berterabur. Alhamdulillah, sejak kenal hamba Allah ni, solat aku makin teratur. Sebab tu aku nak dia bimbing aku.
 
Bab kecewakan dia tu, mungkin dia saje nak tunjuk skit rasa kesal dia kat aku, kalo x aku xkan perasaan salah aku tu. Pagi tadi pas masuk ofis, dia text aku ucapan 'Mornink' dan ingatkan aku supaya sarapan. Suwitkan? Hahaha... Aku just nak cakap kt dia, yang aku mohon maaf atas kekasaran bahasa dan perbuatan aku sepanjang perkenalan. Adios...!!!
 

p/s: sahabat adalah antara anugerah terindah, jagalah dan peliharalah dengan sebaiknya
 
 
 

No comments: