Monday, April 29, 2013

Hanya Memerhati

Heboh bebeno skang ni kita tgk, perang politik sana-sini, yg tu mengutuk ini, yang ini mengutuk yang itu. Nampak beno memasing berbangga diri dengan merasakan dialah yang sempurna dan terbaik untuk semua. Puikk...


Aku bukanlah seorang yang minat sangat pasal politik ni, apatah lagi nak taksub. Tapi, aku xleh nk elak sume ni, sebabnya, kat TV, radio, paper, jejalan raya, walhal hampir kesemua tempat memang ngh 'happening' dengan perang politik. Jadi, nk xnk aku wat2 x nmpk je. Nak butakan mata, kang aku langgar divider jalan plak... Hehehehe...

"X kisah ke pasal kerajaan mana yang akan mentadbir negara nanti?"... Gile apa x kisah? Mestilah aku kisah sebab aku hidup kt negara ni. Lain la kalo hanya pelancong je, atau PATI... Ni tempat aku lahir, dan kemungkinan besar tmpat aku bersemadi nanti. Mestilah aku kisah...


Masalahnya, semua aku tengok sama je.. Xde banyak beza pun. Nak kata parti tu teruk, byk rasuah la, menindas la, bla bla bla... Aku tengok sume sama je. Jujur ngn aku, parti mana yg betul2 bersih? Meh sini bgtau aku beserta bukti! Nan hado!! Xkisah la biru pekat ke, biru cair ke, hijau ke, roket ke, ape ke...

Bagi aku, biar la kerja perang politik tu hanya untuk ahli politik je. Yang rakyat biasa yang kerja akauntan ke, cashier kat KFC ke, jual minyak wangi kt uptown ke, atau sape je, xyah la duk over excited... Macam korang lak yg bertanding... Undi adalah hak individu. Yang beriye-iye ikut kempen bagai, siap nak gaduh2 tu, ntah2 dalam diam dia pangkah parti lain. Mana kita tau, undi adalah rahsia, ye x?


Maklumlah, rambut sama hitam, hati lain2... Kalo rmbut yg blonde tu, dh leh g wat treatment kot kat Yun Nam, mne tau dh berkarat sebab x basuh lama. :p Apa2 pun, ini hanya apa yg aku rasa je, pendapat aku. Bukan nak sogok korang pun. Aku suka memerhati secara general. Sapa xnk yg terbaik untuk negara sendiri. Bagi aku, kita hanya perlu berdoa bebanyak, wat solat hajat ke, balik kepada yg asal, iaitu Allah. Mintak kat Dia agar, x kire la kerajaan mne pun yg akan memerintah nanti, moga2 Agama, Negara dan Bangsa kita akan tetap terbela. X ke gitu yang lebih elok... Fikir2kanlah, masing2 ada otak... Adios...!!!


1 comment:

ZWAN SABRI said...

Tulaa.. sedih ngan politik Malaysia.. bukan setakat maki2 je skang tapi dah siap bom2 pulak.. huhu