Monday, July 30, 2012

White Water Rafting @ Kampar, Perak

Punye la lama, bru nk update pasal program ni... Hahahaha.. Maaf la eik, byk komitmen lain yang kena disetelkan terlebih dulu. Maklumlah, bru minggu ni aku dpt cuti utk rehatkan diri setelah sebulan lebih kerja non-stop. Letih memang letih, tp apa boleh buat...


Program yg berlangsung selama 3 hari 2 mlm ni memang menyeronokkan. Ditambah lagi dgn pengisian program yg sememangnya boleh memberi info dan pengalaman yg agak berbeza. Mungkin ada yg dh merasa bermain water rafting mcm ni. Tapi kebanyakannya adalah pengalaman pertama yg x mungkin dpt dilupakan, termasuklah aku.


Gmbr di atas menunjukkan betapa malasnye aku nk upload satu2 gmbr... Hahahaha... Pengalaman menuruni jeram yg rendah, tinggi, berlapis di samping arus sungai yg deras memang sungguh mencabar. Tapi, jika kita mendengar dengan teliti arahan yg diberikan oleh instuktor, ianya xkn menjadi masalah.


Program ni bukan sje memberikan info, pengalaman dan keseronokan dlm bermain air sje, tp juga dengan pengisian berbentuk ilmiah dan keagamaan. Disamping sedikit tazkirah yg diberikan kepada peserta pada hampir setiap lepas waktu solat, peserta juga diuji dgn pelbagai permainan yg menguji minda. Semestinya program sebegini patut diteruskan bagi mewujudkan generasi belia yg bukan sje cergas, tetapi cerdas dan memupuk semangat kerja berpasukan dan juga cintai alam sekitar.

 aktiviti yg menguji minda & kesabaran

Rsenye, cukuplah takat ni je. Aku ni pun bukannya larat sgt dh duduk lama2 lagi dpn PC ni. Ni pun bru je siapkan kje. Letih dan ngntuk. Nak bgun sahur lagi nnti. Sblum tu, aku gak nk bgtau yg, blog aku 'Koqin's World' / www.koqinkaremo.com skang ni ada skit mslh dan mungkin x dpt dibuka. Kalo dah setel mslh tu nnti, aku akan inform kat korang samada kt blog ni ataupun di FB k... Adios...!!!





No comments: