Friday, July 27, 2012

Berbuka Di Dataran Shah Alam

Assalamualaikum. Hai semua, sihat? Kali ni, aku nk share ngn korang sume pengalaman aku berbuka di Dataran Shah Alam. Kt mne ni? Ntah, aku pun x berapa tau. Sebabnya, aku duk ikut telunjuk sorang blogger ni. Jom kita usha...


Napa aku bubuh gmbr masjid negeri Selangor? Sbb, dataran ni dekat je ngn masjid ni. Maaf la ye, aku ni fail jalan2 area Shah Alam ni. Nak kata baru first time dtg, x gak. Dah berbillion kali dtg, tp still x igt jln... *nmpk beno nipunye*.

Sbnrnye, xde plan pun nk berbuka kt sini. Tapi memandangkan kebosanan asyik berbuka keseorangan, jd aku aloo la blogger ni. Nasib aku baik, sbb dia free mase tu. Jadi aku pun terus je la memacu kenderaan aku ke tempat beliau. Sebelum tu, kitorang p singgah bazaar ramadhan dekat stadium Shah Alam. Dah habis pusing membeli juadah smbil mencuci mata, kitorang pun merayap la mencari port nk berbuka. Last2, sini la tempat kitorang pegi...


Ni gmbr sblum berbuka. Siap ada tazkirah lagi. Tu yg ramai duk mcm tu mendengar tazkirah smbil tunggu waktu berbuka... Insaf masa tu...


Ni plak masa lepas berbuka, leh tahan ramai gak yg berbuka kt sini...

Leh kata seronok gak la berbuka mcm ni. Duk kt dataran yang luas dan terbuka ni ramai2... Lain skit la feeling dia. Open air la katakan. Aku igtkn, x ramai yg nk berbuka mcm ni. Maklumlah, kan org zaman skang ni suka duk tmpt2 yg esklusif je, berbumbung dan ber-air cond. Rupanya, ramai gak yg suka style santai mcm ni. Best2...

Sbnrnye, aku tunggu gak sape2 yg nk buat majlis berbuka puasa blogger2. Tahun lepas ade buat, tahun ni xkn xde kot? Seronok tau buka ramai2. Kompem smbil makan smbil mulut bergosip sakan. Hahahaha... Normal la tu, blogger la katakan. Ade je bnda nk diisukan. K la, kalo ade sesapa yg nk wat Iftar blogger, bgtau je la k. Insyaallah join... Adios...!!!




1 comment:

Unknown said...

wow..mcm menarik!!