Saturday, March 3, 2012

Kehilangan... Sendirian...

Byk kali aku dgr ungkapan yg mengatakan "Dunia Ini Tidak Adil"... Tapi sejauh mana kebenaran sume ni? Memang hukum karma, setiap org ada turun  naiknye. Sekejap kita kat atas, kejap kita kat bawah... Tapi, apa kita nk wat kalo kita sedang berada kat bawah?

Kalo nk difikirkan, memang sakit kalo kita sedang berada kat bawah. Mse tu la kita leh tgk sape2 je yg akan ada dgn kita. Org tu la yg betul2 amik berat atas kita. Hurmm... Rsenye, setiap mesti akan merasai saat2 mcm ni. Sedih, pilu, hati ni mcm dicarik-carik... Tapi apa yg kita boleh buat sbnrnye...

Jujurnya, kdg2 pun aku menangis sbb rse mcm diri aku ni teruk sgt. Ntah npe perasaan tu dtg sendiri. Yg pasti, aku sndiri x mampu utk menghalangnya. Mse kat bawah ni gak la, sume org yg kita selalu mengharap ada bersama kita, akan hilang secara tiba2 dlm apa jua cara. Memang sakit menghadapi kepayahan dan kesusahan sendirian... Padahal, masa ni la kita mahukan semangat dan pendorong utk kita melaluinya. Tapi hakikatnya...??


Perasaan kita, kdg2 kita mmg x dpt nk tipu. Senyuman yg kita ukir kdg2 juga boleh buat org lain tau yg kita sebenarnye sedang berpura-pura. Semuanya kita boleh tau dari riak wajah dan ekspresi muka yg ditunjukkan. Jd, aku berharap, korang2 yg mempunyai best fren atau sesiapa je yg korang rapat, jgnlah tinggalkan diorang dlm kesendirian ketika kawan kita tu berada 'di bawah'... Adios...!!!


2 comments:

.........cP~ said...

Salam.

Kadang, masa kita kat bawah, kita yang secara automatik mengasingkan diri. Dari luar, orang tengok seolah2 ada tertulis kat muka kita, biarkan aku sendiri. Tapi, sampai masanya, kita akan mula mencari2 orang untuk mengadu.

El-Janna said...

hmmm bersabar la ye. serahkan semuanya pada allah. pasti ada jalan untuk terus jalani apa sja yg sedang berlaku^^