Saturday, February 18, 2012

Aku Nak Bertunang...

Tahun ni je, ramai dh membe2 seangkatan yg sudah merancang utk mendirikan rumah tangga mahupun yg dh pun berkahwin. Seronok rsenye tgk diorang sume gmbira ngn pasangan masing2. Aku doakan sumenye akan berkekalan smpi akhir hayat...


Best friend aku, sorang dh pun bertunang akhir bulan lepas. 2 org lg sudah pun merancang utk bertunang dlm tahun ni, siap suh aku sponsor satu dulang hantaran lagi. Alhamdulillah... Aku tumpang gembira ngan dia. Aku akan cuba tolong apa yg patut. Beberapa hari lepas, aku ada kol bonda aku yg tercinta. X semena-mena, dia ada tanye, "Bang, bile nak tunang?". Aku pun terkejut ngn soalan tu. Omai... Awal lagi la aku rse.

Biasalah, org tua... Bila tgk ramai yg seangkatan ngn aku dh mula nk bertunang, berkahwin dan ada yg dh menimang cahayamata, mesti dia nk gak ank dia wat bnda yg sama. Tambah2 lagi, aku adalah ank tunggal lelaki dlm keluarga. Aishh.... Jd, aku pun ckp la ngn bonda aku yg aku rse awl lagi utk memegang tanggungjawab sbg seorang suami.


Bg aku masa lagi utk kumpul harta, memandangkan aku dlm cubaan utk memiliki sebuah rumah sndiri dlm masa terdekat. Insyaallah, kalo sumenye dh sedia aku akan mengakhiri zaman bujang aku. Sapa yg xnk berkahwin. Teringin nk ada org yg jge makan pakai kita, dukung anak sendiri... Tapi belum mase nye lagi. Xkn nk bwk ank org duk bwh jmbatan kot? Aku mengaku, yg aku agak cerewet bab2 tempat tinggal, makan pakai ni. Aku nk yg terbaik utk aku dan sesiapa yg berada dgn aku.

Jd, doakan aku moga cepat dpt apa yg aku hajati kalo korang sume nk tgk aku naik pelamin cepat... Hahahahaha... Sblum tu, lg skali aku ucapkan tahniah kepada Ujang dan Yana di atas kelahiran cahayamata pertama mereka. Cumell...!!! Adios...!!!

p/s: aku lum nak bertunang lagi ok...!!!

14 comments:

hawiz said...

wahh..t gtau keh..haah

nur amalina athman said...

semoga cepat kahwin..:)

Rozuan Ismail said...

nanti jemput ye.jgn senyp je.

ZWAN SABRI said...

Tula.. jadi lelaki ni mmg banyak tanggungjawab.. kalau kewangan dah stabil, baru boleh nak kawen sbb dah boleh bg makan anak orang.. btw, zwan doakan smoga cepat2 murah rezki n betunang n kawen n ada anak n ada cucu n ada cicit.. :)

[k]o{q}i[n] said...

@hawiz: npe? ko nk tunang skali ke? huhuhuhu

[k]o{q}i[n] said...

@nur amalina athman: amin...

[k]o{q}i[n] said...

@Rozuan Ismail: insyaallah...

[k]o{q}i[n] said...

@ZWAN SABRI: tq zwan... moga ianya menjadi nyata... amin

nia marlissa said...

kalu dah ade tmpat tggl sng sikit nnti dah kawin , x payah pikir nk dok mna

Noraien said...

semoga cepat kahwin ehh .jgn lupa jemput :)

[k]o{q}i[n] said...

@nia marlissa: betul tu..

[k]o{q}i[n] said...

@Noraien: insyaallah...

Shazney Shamsuddin said...

semoga cepat bertemu jodoh k..amin

sabry oppa said...

singgah sini bace entry....

blog yg nice sgt n entry yg sgt cool..

oppa follow sini...

jom follow oppa balik...

nice ") nice ") like :) like :)

http://shaberry92.blogspot.com/ ( blog kpop)

http://sabryoppa.blogspot.com/ (personal blog)

nice to meet you...

selamat berblogging...

maju jaye...!!!