Sunday, August 28, 2011

Tarikh & Tempat Tengok Anak Bulan Raya

Aku tau korang sume x sabar nak raya dh kan..?? Tapi korang yg sibk dan eksited nak raya ni, pose cukup x..?? Huhuhu... guro2 je... Kali ni aku nak share skit pasal tarikh & tempat nak tgk ank bulan utk raya tahun ni... Yeay...!! Nak raya dh... X sabar ni.. Huhuhu....


Dengan ini, saya mengisytiharkan, Hari Raya Aidilfitri jatuh pada... Errr.... silap. Tarikh melihat anak bulan untuk raya jatuh pada.....

Isnin, 29 Ogos 2011 bersamaan 29 Ramadan 1432 Hijrah

Dan, tempat2 untuk melihat anak bulan syawal lak ialah;


  • Pontian Kecil (Johor)
  • Kompleks Falak Al-Khawarizmi, Kampung Balik Batu Tanjung Bidara (Melaka)
  • Teluk Kemang, Port Dickson (Negeri Sembilan)
  • Bukit Melawati, Pulau Angsa & Bukit Jugra dan Balai Cerap Selangor (Selangor)
  • Pantai Pasir Panjang, Manjong (Perak)
  • Pusat Falak Sheikh Tahir, Pantai Aceh (Pulau Pinang)
  • Kampung Pulau Sayak, Pemandangan Indah Langkawi & Menara Alor Setar (Kedah)
  • Bukit Besar Kuala Terengganu, Bukit Kemuning, Kemaman, Pulau Perhentian dan Balai Cerap KUSZA, Setiu (Terengganu)
  • Bukit Peraksi Pasir Putih, Bukit Kampung Tembeling Kuala Krai & Menara Bangunan SEDC Kota Baharu (Kelantan)
  • Bukit Tanjong Batu Nenasi, Gunung Berinchang Cameron Highlands & Bukit Pelindong, Kuantan (Pahang).
  • Kuala Sungai Baru (Perlis)
  • Menara Kuala Lumpur
  • Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya
  • Tanjong Lubang, Miri, Teluk Bandung, Kuching dan Tanjung Batu, Bintulu (Sarawak)
  • Balai cerap Al-Biruni, Tanjung Dumpil dan Menara Universiti Malaysia Sabah

Alahai...dh nk raya rupenye eik. Rasa kejap je pose... Doa2 la agar kita sume dpt jmp lagi ramadhan yg akan dtg. Insyaallah, kalo xde apa, aku akn pulang ke kg halaman pada isnin depan. Doakan perjalanan aku selamat eik. Kepada korang sume, raya tu raya gak.. Tapi beringatlah... Mcm2 leh jd masa kita gembire  melampau. Adios....!!!







4 comments:

Zul Fattah said...

oo..ok..tima kasih.. info menarik ni.. huhu//aku area kb

Hans said...

ku tak sabar nak tgok penyimpan mohor besar je
hehehehe

Si GaJus!!! said...

moga slamat pulang ke kampung halaman nun JAUHHHH di sana... :p

::FAIZ FARISH:: said...

Selamat Hari Raya Aidilfitri
Maaf Zahir Batin

~Faiz Farish~