Sunday, June 19, 2011

Selamat Hari Bapa

Pasti korang sume dh sedia maklum yang hari ni adalah hari bapa. Setiap hari ahad minggu ketiga, kita akan meraikan hari bapa sedunia. Jadi, pe yang korang buat sempena meraikan hari bapa ni...?


Seperti yang kita sedia maklum, hari bapa adalah untuk meraikan bapa2 la...huhuhu... Walau bagaimanapun, bukan bermakna hanya mereka yang bergelar bapa sje yg leh raikan.. Bapak, ayah, baba, daddy, papa, walid dan mcm2 lagi panggilan dan gelaran yang digunakan, tpi still membawa maksud yang sama.

Bapa, adalah ketua keluarga, ibarat orang yang menjadi nakhoda sebuah kapal dalam melayari bahtera kehidupan. Mereka juga menjadi contoh kepada isteri dan anak2.. Kebiasaannya, jika baik contoh yang ditunjukkan, maka baiklah tanggapan orang lain terhadap sesebuah keluarga. Mungkin ada yang xberapa tau sgt atau x amik kisah pasal peranan bapa dlm family, tapi kita perlu tau yang tanpa bapa siapalah kita.

Walau sejahat-jahat mne pun bapa kita, dia tetap bapa kita. Hargailah mereka sebaik-baiknya selagi hayat mereka ada. Jadilah anak yang soleh/solehah agar kehidupan kita sentiasa dirahmati oleh-Nya. Mungkin kita xdpt apa yang kita harapkan di dunia, tapi percayalah yang Allah itu Maha Adil. Segala kejahatan dan kebaikan akan tetap Dia balas didunia mahupun di akhirat. Adios...!!!

p/s; ibu atau bapa adalah kurniaan-Nya.


JOM JOIN SEGMEN "AKU BEST"


3 comments:

@taufiqhelios said...

selamat hari bapa :)

::FAIZ:: said...

touching....

[k]o{q}i[n] said...

@TH: selamat hari bapa juga...

@FF: erk...ye ke..?? huhuh