Tuesday, June 7, 2011

Nobody's Perfect

Hai sume...!!! Sihat..?? Alhamdulillah la kalo korang sume sihat. Kalo ada yang x sihat, g mkn ubt dan byk2 kan berehat k.. Aku pasti korang sume dh biasa dengar ayat "nobody's perfect" kan..?? Kenapa ayat ni boleh wujud eik..?? Dan nape masyarakat kita selalu praktikkan benda alah ni..??




Bagi aku la, term untuk "tiada yang sempurna" ni sebenarnya kurang praktikal untuk digunakan. Kenapa..?? Haa...ni aku nak share skit. Korang x rasa ke, bnda ni kalo selalu sangat dipraktikkan boleh menyebabkan kemusnahan dalam masyarakat tu sendiri..?? Hmm...mcm mne eik nak terangkan kt korang sume..

Ok, mcm ni la. Kalo setiap kali wat apa2 kesalahan, jwpn yg kita akan selalu dengar adalah "nobody's perfect". Kalo mcm ni la selalu, orang akan kerap membuat kesalahan. Memang aku x nafikan yang memang xde orang yang sempurna. Sebab Allah memang jadikan setiap orang ada kelemahan dan kekurangan. Tapi bagi aku, kalo setiap orang tu x berusaha untuk memperbaiki kelemahan diri sendiri, sampai bila pun akan masih membuat kesalahan yang sama.


Aku pasti ada yang setuju, dan ada yang x. Aku x kisah, masing2 ada persepsi tersendiri. Cuma terpulang atas individu untuk menerima atau x. Aku dah letih dh dengar dan tengok mcm2 drama yang berlaku di sekeliling aku. Sapa2 yang x suka dengan aku, penulisan aku, dan blog aku, baik korang unfollow je aku. Aku x pernah paksa sape2 untuk ikut blog aku. Aku x penah paksa sape2 untuk baca entri mahupun komen entri aku. Aku x halau, atau halang. Sumenye terpulang... Adios..!!!

p/s: luahan rasa penulis sahaja tentang propaganda manusia

7 comments:

ir yien 9897 said...

sangat setuju..
ucapan itu satu doa.. kalu x usaha
ttp x menjadi :)

ayt akhir sekali,,garang bebenor..hehehe

[k]o{q}i[n] said...

@ir yien: maaf...saya mmg baran. ayat dlm entri ni pun byk kali tapis... tq for reading and comment..

Areyoudys said...

as salam..

yup. ada pro dan kon. terpulang sejauh mana yang ikut dan amalkan ajaran Islam. masalah timbul bila Islam hanya sekadar nama dan baka. tengok saja ganerasi sekarang..macma kes adinda evans. masa tegur tu, dia mention nobody is perfect. haih..

makin oparah sebilangan anak muda sekarang. tinjuan youth .say pun, responden dak2 sekolah, 90 peratus keatas dah hilang dara sejak tahun 2007 lagi.


▂ ▃ ▅ ▆ 100%
─▀██▀───▀██▀─▀██──██─▀██▀▀ ▀─
──██─────██───██▄█▀───██▄█───
──██─────██───██▀█▄───██▀█───
─▄██▄▄█─▄██▄─▄██──██─▄██▄▄ ▄

entri terbaru dan baru pakcik :

1)Kilauan Emas Boleh Membutakan Mata..muez pun tada terkecuali kalau leka. hehe

2)1) kerap melayari internet boleh menyebabkan penyakit Arthritis. tu belum campur osteoporosis bila muez dah tua kalau ada penyakit ni

terima kasih..huhu~ =)

Heziqa Yoo said...

haha..kaw tukar nama blog la ayie,letak thebaran..hehe(guraw)
aku rase betul tuh,nobody's perfect besenye digunakan utk org yg nak mengelak dari kesalahan yg dia buat sendiri,betul tak?

darkbatman said...

emo smcm je bro ne? rilek bro.. chill k.. bkn sume org akn ske ape y kita wt. yg penting hati kita. dr hater kita akn cuba jd lebih baik..

~Kirin Selama Perak~ said...

hmm..
takpa.
kita guna cara lain untuk sedarkan dorang ni.

[k]o{q}i[n] said...

@...: dunia zaman sekarang..

@heziqa: betul tu...

@darkbatman: mne ada emo la aie.. just melahirkan rasa hati je..huhuhu

@KSP: kita guna cara halus... muahahaha