Tuesday, May 31, 2011

Sebak Di Pagi Hari


Aku xtau nape tiba2 terdetik di hatiku ni nak blogwalking di blog2 membe dengan membaca entri2 lama. Aku pun x mengerti napa aku terfikir untuk berbuat demikian. Akhirnya, hanya 2 blog dan entri sahaja yang mampu untuk aku baca. Cukuplah... Aku terasa sebak yang amat memikirkan keadaan sahabat2 aku sedemikian rupe.

Sungguh aku katakan yang aku xtau jika aku mampu untuk menjalani kehidupan yang pernah diorang alami. Aku xtau kalo aku sekuat mereka. Aku xtau kalo aku boleh sehebat diorang. Jujur aku katakan bahawa mereka berdua adalah insan yang sangat memberi inspirasi kepada aku. Diorang menyedarkan aku betapa bersyukurnya aku hidup dengan keadaan kehidupan aku sekarang. Walaupun tidak semewah Dato' Siti Nurhaliza ataupun pemilik yayasan Al-Bukhary, tapi aku tidaklah sesusah seperti fakir miskin. Kehidupan boleh dikategorikan sederhana.

Cukup ku katakan, jika pelajaran kita setinggi mana pun, tapi tiada ketabahan dan kesabaran dlm diri, kita tidak mampu untuk kemana-mana. 2 nama yang aku nyatakan di atas cukup untuk membuktikan segalanya. Mereka bukannya berpelajaran tinggi, tapi disebabkan niat murni mereka yang mahu mengubah nasib diri, keluarga dan orang lain telah membuatkan mereka hidup senang dan selesa.


Kepada 2 orang sahabat aku tadi, yang tidak mahu aku mention kan nama mereka, korang adalah insan yang terhebat yang pernah aku kenali dikalangan rakan2. Ketabahan dan kesabaran korang memang cukup untuk membuktikannya. Satu lagi yang aku respect sgt kt korang, korang x penah tunjuk segala apa masalah yang korang hadapi dihadapan teman2. Tapi, ingin aku nyatakan di sini yang aku tau segala permasalahan yang korang alami. Aku, sebagai seorang rakan, akan berusaha sedaya upaya aku untuk menghulurkan sekiranya korang memerlukan sebarang bantuan. Jauh dari keluarga, tidak bermakna kita keseorangan. Rakan2 sentiasa ada disekeliling untuk membantu. Sesungguhnya Allah itu Maha Adil. Adios..!!!

9 comments:

the garang said...

sape dow. sape?

[k]o{q}i[n] said...

hmm...xpyh mention la. biar aku je yg tau k..

Dim Benihana said...

terima kasih <------tetiba

[k]o{q}i[n] said...

erk...ko npe lak..?? tetibe je

kemboja said...

apa yg dilihat di luar kadang2 x seperti apa yg terkandung di dalam.. hehe meh komen jap entry sy tentang 1stime mekap bff sy nikah.. hehe tq http://akukembojaputih85.blogspot.com/2011/05/pertama-kali-make-up-orang.html

HeziqaMushadadLee said...

aku ke ayie?gilerr terharu weyh..HAHAHA..sory aku giler arini..

BTW,nice laa

[k]o{q}i[n] said...

@kemboja: nice touch up...

@heziqa: adoyai...aku xnk ckp spe.. let it be secret...

Bella said...

salam ziarah...jadilah kawan yg setia sentiasa ada bersama mereka d saat mereka memerlukan. Dan doakan kebahagiaan mereka.. :)

sudi singgah:http://nabelarifin.blogspot.com

HeziqaMushadadLee said...

haha..aku memaen laa ayie..saje nak mengiler pepagi tadi