Tuesday, May 10, 2011

Assignment 3 UBM | Tafsiran Anda

Assalamualaikum dalam salam 1 blogger sume. Kali ini, pensyarah UBM bagi lagi assignment kepada pelajar2nya untuk disiapkan dalam perlu di-submit sebelum 12 tghmlm 16 Mei ini. Kali ni, pensyarah meminta kepada semua student untuk mentafsirkan maksud sekeping gmbr yang diberi. Nak tau gambar ape, jom kita saksikan... Layan...


Walaupun pensyarah tidak meminta supaya gambar ini dimasukkan, tapi aku tetap nak masukkan gak. Sebab memudahkan pihak pensyarah, aku dan juga mereka yang baca blog ni. 3 pandangan/tafsiran telah diminta oleh pensyarah berdasarkan gmbr di atas. Hmmm...agak2 nye ape eik..???

  1. Berdasarkan tulisan
    • "Kesibukan dunia membuatkan kami ingin berehat di alam maya". Ini menceritakan bahawa alam maya seperti blog, FB, twitter dan yang seumpama dengannya adalah tempat untuk kita sume merehatkan minda. Pelbagai bahan jenaka, rujukan, atau ape2 saja boleh didapati di alam maya, terpulang kepada individu untuk memilihnya.
    • UNIBLOGMAS, atau UBM adalah singkatan untuk Universiti Blogger Malaysia adalah satu universiti di alam maya yang hanya memerlukan hujung jari anda sahaja untuk melayarinya. Tiada stress dan untuk sepanjang hayat.
    • Hasan Mutalib, adalah pengarah dan penulis skrip untuk cerita "Zombie Mengamuk di M.R.Z.M in 3D". Segala pembiayaan untuk pembikinan cerita itu dibiayai oleh PTPTN. Nantikannya di pawagam berhampiran anda.
  2. Berdasarkan gambar
    •  Gambar yang ditunjukkan sebenarnya mengandungi pelbagai makna. Ada yang nyata, dan ada yang tersirat. Gambar tersebut menunjukkan satu pemandangan yang sungguh menenangkan, satu keadaan yang sangat diperlukan untuk menghilangkan rasa stress setelah menghadapi kehidupan seharian.
    • Tapi disebalik gmbr tersebut, terselit satu gambar tersirat yang menceritakan kesibukan kehidupan di dunia ini. Ini bermakna, semua kesibukan ini, boleh dihilangkan jika kita berada di alam maya.
Kepada sesapa x wat lagi assignment ni, g wat cepat. Jangan suka sangat melewat2kan kerja. Dah nak due date baru terhegeh-hegeh nak wat. K la, Adios...!!!

7 comments:

www.dunialandax.com said...

WAHH...awal antar asignment~masalahnya,landax masih blur..macam mana nak karang asgment =(

NurAmal said...

x paham cne nk tafsir gmbr.. ajar sket.. :P

[k]o{q}i[n] said...

enchix landax; hahaha, ngah xde kje. tu yg wat tu..

nurAmal; perati je gmbr tu, then tulis je ape yg nmpk...huhu

@taufiqhelios said...

wow!! avam da buat

@taufiqhelios said...

wow!! avam da buat

@taufiqhelios said...

wow!! avam da buat

[k]o{q}i[n] said...

taufiq: avam..?? ape tu..??