Friday, March 25, 2011

setel

Semalam aku xkje, MC. So, aku amik kesempatan la untuk wat pe yang patut. Kemas, rumah, basuh baju, sidai baju, basuh pinggan mangkuk, dan sebagainya. pas tu, aku kuar untuk withdraw skit duit dan byr duit kete. Setel je wat sume tu, aku baru teringat yang aku nak g servis kete. lama dah kete tu x berservis. Azab dah..

Dlm kul 2 lebih, aku g la bengkel kete kt PJ. Time tu aku ada cash RM200 je. Tokey tu cek la dulu kete. Last2, byk rupenye yang kne ganti, disebabkan keadaan kebanyakan part yang dah lama. Aku tgk sendiri pun mmg dh azab. Nak x nk, kne la ganti. Akhirnya, ni la total sume skali yang aku kne bayar :

  1. Engine Oil                                               - RM88
  2. Oil Filter                                                  - RM15
  3. Spark Plug                                              - RM38
  4. Air Filter                                                  - RM35
  5. Brake Pad                                               - RM95
  6. FR Brake Pump Repair Kit & Fitting       - RM80
  7. Brake Oil                                                - RM10
  8. Labour                                                    - RM35
  9. Car Wash                                                - RM10
                                                TOTAL            - RM406



Setel terus duit gaji yang baru masuk. Hmm..xpe la, untuk kebaikan aku gak. Guna kete untuk g kje hari2. Kang ape2 jadi tengah jalan, aku gak yang payah. Tul x..?? Huhu.. K la, Aku nak rest. Hari ni sungguh penat, sbb kne handle keperluan logistik untuk event esk. Dah la arini kje smp mlm, sbtu ngan ahad kang kje gak, ada event. Nasib2... Adios..


No comments: