Wednesday, March 16, 2011

kongsi berita

Aku baru je pas belek2 akhbar arini, dan aku ada tertarik kepada beberapa artikel dalam akhbar ni. Dan aku sangat la berbesar hati nak kongsi ngan korang2 sume..

Azizul Hasni, Nicol terbaik

Sekali lagi Azizul Hasni dan Datuk Nicol Ann David dinobatkan sebagai olahragawan dan olahragawati kebangsaan bagi tahun 2010. Mereka masing2 membawa pulang trofi dan wang tunai RM10,000. Tahniah wat wira2 negara sekalian. Info keseluruhan tentang Anugerah Sukan Negara 2010;


Penyanyi rap AS persenda mangsa tsunami


Kalo korang baca tajuk je pun korang dah leh jadi geram kan... Sangat kurang ajar. Mungkin kene bagi dia rasa kot kne tsunami, baru dia tau langit tinggi ke rendah. Kalo dia kne la tsunami, kte wat statement yang macam dia wat. Kita tujukan kat dia lak. Baru padan muka dia.

"Wah, berita ini (bencana alam) amat serius. Kalau begitu kita memerlukan semua cangkul dari LA hingga ke Hawaii (untuk menggali kubur bagi mengebumikan mangsa2 gempa bumi dan tsunami)." - 50 Cent-

Telefon bimbit punca lelaki mati pucuk


Aiyoo...manyak terkejut wo.. Menurut artikel ni, lelaki yang suka simpan handphone dalam poket seluar mudah berisiko kerosakan sperma termasuk mati pucuk. Menurut kajian Persatuan Pengguna Pulau Pinang (CAP), pengguna lelaki yang wat panggilan menggunakan handphone lebih dari 4 jam sehari, mempunyai bilangan sperma yang paling kurang kuantiti dan kualitinya.

So, CAP mencadangkan supaya orang ramai terutamanya kaum lelaki mengamalkan menggunakan loudspeaker pada jarak at least 20cm dari kepala.

sumber; Kosmo! Rabu 16 Mac 2011

Renung2kan dan selamat beramal.
(pinjam tagline ye prof.) 

Adios...!!

3 comments:

SHAH DODOL said...

sy tag awak join contest nih..
http://freshie-sd.blogspot.com/2011/03/contest-blog-paling-simple.html

Edy Zaidi said...

yang kes hp tu rasanya dah lama dah kecoh...tp xtau la betul ke tak

[k]o{q}i[n] said...

shah; thankz tau..

edy; tu la pasal. tp nasib baik aku x suka letak fon dlm poket..huhu