Friday, February 18, 2011

alamak

Supposed to be, aku post entry ni semalam. Tapi ade connection problem, so aku postpone untuk arini. Citer nye mcm ni, pagi semalam aku breakfast mcm biasa la. Dah setel sume, baru aku teringat. Aduh...aku sarapan bnda yang sangat berminyak. Sebenarnya, lama dah aku xmkn bnda tu. Jaga kesihatan la konon..huhu.. Poyo je kan.. Tapi, betul la, aku memang nk kurangkan makanan berminyak yang melampau ni. Bukan takut gemuk, sbb mmg aku xkn gemuk..huhu.. Kolestrol tinggi x bermakna ade kat orang yang gemuk atau obesity je, sume orang ada. Jangan ingat yang kurus xleh ada kolestrol tinggi eik.

Tapi masalahnya, pe benda la yang aku mkn pg td tu..?? Huhu...korang nk tau ke..?? Kalo korang nak tau, benda alah ni la yang jadi santapan untuk sarapan aku pg td;

roti canai

roti bom

Ha...2 jenis roti ni la yang aku balun pg semalam. Memang oily.. Sekali sekala, xpe la kot..huhu.. Pagi ni lak aku breakfast kuih je, beserta Oligo Choco. Feveret aku tuh..

So, korang2 sume jaga la makan korang tu. Pilihlah makanan yang berkhasiat untuk santapan korang k. Diet seimbang penting untuk maintain kn korang nye tenaga seharian. Diet bukan bermakna xmkn tau, tapi memilih makanan yang seimbang. K la, ni je aku nak share ngan korang. Sampai 2 entri aku balun letak kat satu post je. Jimat...huhu.. K, papehal, roger aku k.. Adios..!!



No comments: