Monday, January 3, 2011

back to school


Akhirnya dah start balik musim persekolahan.. Nasib badan la adik2 eik. Biasa la tu, belajar kan wajib. Nak xnk memang kene g gak. Lagipun, ini berkaitan dengan masa hadapan kita gak kan.. So, xyah la merungut2..

Biasalah, bila dh start sekolah, time tu la jalan pun start bizi. Dengan kete berduyun2, bas awam lagik, bas sekolah lagik.. Huhu.. Nasib baik la aku ni g keje melawan arus. Kalo x, mesti aku xsmp ofis lagik ni.. Kadang2 kan, aku teringat time sekolah dulu...rndu time tu. Ala2 skema, muka lak innocent je time tu. Really missed that moment. Kalo masa ni leh patah balik la kan, aku nk je blik zaman sekolah aku dulu. Best...membe keliling.. Macam2 kepala ade, mcm2 ragam..

g sekolah jalan kaki ramai2 mcm ni best kan..??

mak aih...buku2 teks sekolah..byk gile...

Cuma satu je la yang biasanya dak2 sekolah ni ngeluh, iaitu pasal buku teks. Hmm..mesti menimbun.. Ilmu kan, bawak berat2 pun, ade hikmahnya. Tapi tu dulu la, skang ni kerajaan pun dah bukak mata. Diorang pun ngah usaha untuk mengurangkan beban dak2 sekolah ni ngangkut buku2 teks yang tebal2 tu. Kesian...lgi2 dak2 sekolah rendah yang kecik2 tu.. Ada baiknye gak guna beg swan yg tarik2 tu kn.. Cute n useful..


So, kepada mereka2 yang still lagi belajar tu, x kire la sekolah rendah ke, menengah ke, universiti ke, kolej atau ape2 pun la, as long as korang still belajar, wish all of u the best of luck la k.. Belajar elok2 n graduate with flying colours.. Ingat, tu la penentu masa depan korang. Skang ni xde knowledge, org xpandang. Susah nak hidup. Final words, study hard n study smart..Adios..

No comments: