Wednesday, January 5, 2011

aduh

Aduh...aku mengeluh.. tu je yg mampu aku ucapkan. Apa yang aku mksudkn sbnrnye ni..?? Huhu..ni sume pasal demam. Skang ni dh hmpir sebulan, tp demam aku masih gak x elok. Demam, batuk n selsema. Bagi org lain, mesti dh risaukn?? Tapi aku...bagi aku ni perkara biasa je. Demam selama sebulan. Orang lain?? 2-3 hari dh elok. Paling lama pun makan masa seminggu. Aku?? Kalo seminggu tu kira cepat la tu aku elok. Biasanya makan masa smp 2-3 mggu, dan sebulan yang paling lama.

Demam memang buat aku rasa x selesa. Badan rasa letih, lesu je.. Ditambah lagi ngn selsema n batuk. Mucus ataupun kahak dlm bhsa pasar sentiasa berlegar-legar di tekak ni.. X saspek langsung kn.. X best je rsenye.. Mcm nk korek je tekak ni, kasi kuar sume kahaks2 tu.. Ubat batuk dh habis, ni masuk botol kedua dh ni.. Still gak x elok.. Leceh r..

Ape2 pun, aku kne gak layan bnda alah ni. Lagipun, aku ada dgr yang segala penyakit yang kita hidapi, menandakan pengurangan dosa kita.. Betul ke?? Tuhan nk kurangkan seksa hamba2-Nya dengan memberikan seksaan kecil di dunia seperti memberikan penyakit2 ringan. Hmm..xtau la, aku pun xtau kesahihan tu. Tapi kalo betul, Alhamdulillah..

No comments: