Tuesday, August 24, 2010

terlintas

Hm...sudah 13 hari puasa. Eh..betul ke? Ntah..lantak la.. Malas aku nk amik port. Yang aku tau, aku pose smpi hbs. Tetiba aku terlintas nk menulis di blog. Lama rasenye x bersastera. Chewah..!! Bulan ramadhan ni, aku berniaga kt bazar. So, seperti biasa, aku membuat persiapan sblum buka gerai. Dalam kul 1, aku turun utk membersihkan ayam dan perap ayam tersebut dengan ramuan rahsia aku sendiri..
Seperti biasa la, aku membersihkan ayam. Time aku ngah fokus bersihkan ayam tu, ada la makcik kt kedai sebelah tu yang ngah prepare food gak utk niaga. Dia ingin mengalihkan cili kering yang direndam ke sinki. On the way tu, tiba2 cili yang dipegang terjatuh ke longkang. Aku sedikit terkejut kerana air rendaman cili tu terpercik ke arah aku. Aku pun menoleh dan makcik tu hanya tersenyum. Dan yang paling mengejutkan aku, dia boleh mengutip cili yang terjatuh tu dan memasukkan semula ke dlm bekas cili tu. Memang la dia x kutip yg dlm longkang, dia cume amik yang kt tepi2 je, tp..ish.. geli la..

X hygiene langsung. Mungkin dia fikir sume tu kos, tp tu slh dia sndri.. Dah la ni bulan pose, bulan mulia. Buat la keje yang elok skit. Kite ni niaga food, nk bagi org makan. Bnda yang nk jd darah daging. Cume satu je, harap2 la makcik tu sedar pe yang dia wat. Tu yang aku nampak, yang aku x namapak..hm.. ntah la.. Memang kadang2 xde orang nampak kite wat benda2 jahat, tp ingatlah, yang kt atas tu sentiasa memerhatikan tingkah laku hamba2Nya.. adios..!!

No comments: