Thursday, June 24, 2010

Wajar atau tidak?



Penjara pudu akan dirobohkan? Hm..kali ni nk lari topik skit. Nk share pasal hal negara lak.. Patut ke PM kita wat mcm tu? Penjara Pudu dh bagaikan satu monumen sejarah yang menjadi tarikan seluruh dunia, tp mahu dirobohkan.. Pada aku memang x patut langsung.. Satu sejarah yang dh mencatat nama dlm Guiness Book World of Record, tp mahu dilenyapkan dari dunia demi membina kondominium mewah. Memang la diikutkn PM kita tu mahu menambah hasil pendapatan negara, tp x terpikir ke yg tapak penjara yang telah wujud dari 1895, dan telah menganbil nyawa manusia yg x terkira byknye, dan mendirikan kondo mewah. Aku xrase itu satu idea yg sgt bernas. Terang2 la nnti kondo tu akan ber'penunggu' dan meganggu penduduknya.




Aku ni pun bukannye reti sgt pasal hal negara, nk komplen2.. Aku bru je blik dri tgk penjara ni dlm kul 1.30pg td. Memang menyedihkan la. Sayang betul dh buang bnda yg kite dh miliki sejak seabad yg lalu. Dh la bangunan sejarah kt KL ni xbyk. Tu je la yg tinggal.



Ntah la, sukati la. Tapi ape yang aku dengar, ramai yg membantah penjara ni dari dirobohkan. Tapi, sape la kita ni. Sepatutnya, diorang ni kena gak la tanye rakyat sebab benda ni melibatkan negara. Dh la nk wat kondo, dekat ngn rumah PPR lak. Nonsense tul.. Dh la, aku mls nk komen panjang2.. Sape2 yg nk g tgk, ni ade map. Baik cepat sebelum korang xjmpa lngsung n tau mcm mne rupe penjara paling tua kt negara kita ni. Adios..

No comments: