Monday, September 21, 2009

sELamaT hAri rAye


Selamat Hari Raya Aidilfitri diucapkan kepada semua..
Pada tahun ni, pertama kali dalam hidup aku beraya dikejauhan daripada keluarga.
Raya pertama tahun ni aku terpaksa bekerja memandangkan tidak mendapat cuti raya.
Jadi, kepada semua yang berpeluang beraya bersama keluarga, bersyukurlah keran Tuhan masih memberi peluang kepada kalian menyambut hari kemenangan ini bersama insan2 yang tersayang..
Sedih rasanya berjauhan dengan keluarga di hari mulia ini tetapi terpaksa tabahkan hati..
Semoga raya yang mendatang, aku diberi peluang untuk menyanbutnya bersama keluarga..
Tiada makanan tradisi masyarakat melayu dihari raya aku jamahi..
Hanya sedikit jamuan yang dibawa oleh abang iparku yang dikirim oleh bondaku untuk aku..
Dengan harapan aku masih boleh menikmati nikmat raya..
Kepada kedua orang tuaku, ampuni segala dosa2 anak teruna kalian ini dan halalkan segala makan dan minum yang telah kalian berikan dalam membesarkan aku selama ini..
Hanya Tuhan saja yang mampu membalas segala jasa yang telah tabur dan curahkan dalam membesarkan dan mendidik aku sehingga aku berjaya ke menara gading..
Kepada rakan2, ampun dan maaf juga dipinta atas segala kekasaran dan kesalahan aku terhadap kalian.. Moga kalian berbahagia selalu hendaknya..
Akhir kata..
!!SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDILFITRI!!


~koqin karemo~

No comments: