Monday, May 14, 2012

Hargailah Kehidupan

Kehidupan adalah sesuatu yg tiada nilai. Setiap manusia yg lahir di dunia, bermakna dikurniakan kehidupan. Setiap manusia, mempunyai kembarnya masing2, tapi bukan sume mampu untuk merasai kehidupan. Hanya kita saja yg dikurniakan kehidupan. Jadi, hargailah kehidupan kita...

Mungkin ada yg dpt tgkap, siapa kembar kita tu. Dan mungkin gak ada yg terpinga-pinga.. Xpelah, lupakan psl tu. Yg aku nk share ni pasal kehidupan. Kadang2, kita langsung x sedar yg kita seriing merungut dengan kehidupan kita. Kalo ada masalah, mcm2 yg kita rungutkan. Ada je yg kita nk sumpah seranah. Tambah2 lagi kalo kita x dpt apa yg kita inginkan.

Aku yakin, ramai antara korang yg penah rse bnda ni. Kenapa org lain asyik rasa kebahagiaan dan kesenangan dan kita sering ditimpa kesusahan...?? Sebenarnya, semua org melalui bnda yg sama. Itulah yg dinamakan kehidupan. Betul lah bak kata pepatah, "Hidup ini ibarat roda"... Kadang2 kita di atas, kadang2 kita akan berada di bawah.


Jadi, jgnlah merungut dengan kesusahan yg kita alami. Tapi berusahalah untuk keluar dari masalah tersebut. Aku tetiba nk share pasal kehidupan ni lepas aku berkunjung ke rumah seorang kenalan aku. Aku x sangka yg kehidupan aku jauh lebih senang. Ini membuatkan aku duduk termenung seketika dan beristighfar. Adios...!!!

"Ya Allah, Kau berikanlah aku dan semua yg mengenali aku kekuatan dalam menghadapi segala musibah yg menimpa kerana aku tau Kau hanya mahu menguji kami, hamba-Mu yg leka dan alpa terhadap-Mu. Kau tetapkanlah iman kami agar terus berada di jalan yg diredhai oleh-Mu... Amin..."


2 comments:

Syakilla kebebeh said...

manusia kadang mudah lupa, senang sangat mengeluh..

btw nice entry..:)

Unknown said...

hidup tu sekali.jgn lepaskan peluang