Tuesday, August 25, 2009

=pUasa=



Bulan puasa akhirnya menjelang tiba... Seluruh umat Islam di dunia harus menjalankan kewajipan yang diberi...
Sama la jugak ngan aku.. takde maknenyer terkecuali...
Pada awal puasa tu memang la rasa azab je.. tp bila dh biase, ok je sebenarnya...
First day fasting, aku kene transfer ke department counter..
Leceh..aku memang paling tak suke duk kat cashier.. sikit2 kene senyum..
Ingat senyum aku ni murah ke..
ahakzzz..
Lagipun, aku memang tak minat sangat nak layan kerenah orang yang pelbagai..
Dah la datang time lunch hour, kiter ngah pose, kene layan dia, banyak songeh lak..
Kire bagus la kite dah layan..langsung tak bersyukur..
Kekadang tu takut gak nak serve orang, lebih2 lagi bile orang tu muke melayu, pastu ckp melayu lancar je, tau2 bile kite ngah sibuk layan dia, Jabatan Agama masuk..
Tak pasal2 ngan kite2 skali kene cekup..pasal jual makanan kt orang Islam, di bulan pose, secara terbuke lagik...
Hmm...ntah la, tak paham aku ngan perangai sesetengah orang ni... Pelik sungguh..!!
Tapi dah keje kite melayan orang...ikut je la.
K la...aku nk ucapkan Selamat Berpuasa n jangan la tinggal pose.. Lagi2 yang dah tuhak tu... Sedar2 la skit eik... Adios.
.

No comments: